Monday 27 November 2017

Apa Jenis Kulit Wajah Anda?

Kulit NORMAL

Kulit KERING (DRY)

Kulit BERMINYAK (OILY)

Kulit KOMBINASI (COMBINATION)


Pemilihan CLEANSER muka & MOISTURIZER muka yang sesuai untuk KULIT WAJAH kita... MESTI ikut JENIS KULIT WAJAH  & USIA kita.. Jom kenali lebih detail Jenis Kulit Wajah kita 😍

 KULIT KERING @ DRY SKIN
selalu berasa ketat dan mungkin disertai garis-garis halus. Pori-pori adalah lebih kecil tetapi kulit adalah kering dan berasa kasar jika disentuh. Jaga-jaga sebab mudah diserang JERAGAT dan mudah KELIHATAN TUA DARI USIA.

KULIT NORMAL @ NORMAL SKIN
kelihatan licin dan mempunyai nada kulit yang sihat. Tekstur kulit adalah halus dan pori tidak kelihatan ketara sebab minyak dan kelembapan adalah seimbang. Biasanya budak belum baligh je kulit mavam ini. Tak cuci muka , tak pakai produk pun, muka licin aje kan.

KULIT BERMINYAK @ OILY SKIN 
mempunyai pori yang besar dan kulit kelihatan berminyak. Sebum yang berlebihan akan menyebabkan pori tersumbat dan berjerawat. Niasanya berminyak dikeseluruhan muka, pori jelas kelihatan, berkilat muka disebabkan minyak, bukan glowing tau.. ada beza shining berminyak dan glowwing..

KULIT KOMBINASI @ COMBINATION SKIN
adalah jenis kulit yang lazim. Terdapat 2 jenis:-
Normal to Dry : Kawasan T-Zone agak NORMAL, tetapi U-Zone nampak lebih kering seperti ada bintik-bintik jeragat. Nampak sedikit BERKILAU di hidung dan dahi. 
Combinasi Oily : Kawasan T-Zone yang Berminyak dan U-Zone agak normal. Berminyak dan jerawat didahi dan hidung dan agak normal di pipi.

Kulit saya jenis NORMAL to DRY.. ANDA?

FREE CONSULTATION!

Love Ur Skin 💗
 



 Raihannor Azmi
 ☎️ 012-6757701 
www.wasap.my/60126757701
Mary Kay Ind. Beauty Consultant
#StayAtHome #StaySafe #LoveYourSkin #BeautySkinGoal #MaryKayMalaysia 
 
UNTUK PELUANG KERJAYA Bersama MARY KAY < click HERE >

No comments:

Post a Comment